Santhex Ferrotamin

 آهن یک ماده معدنی ضروری است که مهم ترین نقش آن شرکت در ساختار هموگلوبین گلبول های قرمز خون است. در واقع هموگلوبین، پروتئینی حاوی آهن است که در ساختار گلبول های قرمز خون حضور دارد و اکسیژن را از ریه ها به اندام ها و بافت های مختلف بدن می رساند.

 وجود این ماده معدنی در روند طبیعی رشد بدن، تولید انرژی، رشد عصبی، عملکرد سلولی و ساخت برخی هورمون ها ضروری است. مقدار مورد نیاز آهن در سنین مختلف، متفاوت است و در دوره های مختلف زندگی مانند دوران جنینی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، بارداری اهمیت خاصی دارد و کمبود آن گاهی موجب ایجاد مشکلات جبران ناپذیری می شود. این ماده معدنی به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد و از طریق مکمل ها نیز می توان آهن را دریافت کرد.

 آهن غذایی به دو شکل وجود دارد: آهن غیر هِم (که عموماً در مواد غذایی گیاهی مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه جات وجود دارد) و آهن هِم (که در هموگلوبین و میوگلوبین موجود در گوشت قرمز، مرغ و ماهی موجود است). جذب آهن هِم عموما 25 درصد و آهن غیر هِم 5 درصد است. آهن موجود در مکمل ها عموماً از نوع غیر هِم بوده و در قالب انواع املاح متفاوت وجود دارد. نمک ها (املاح) مختلف آهن عبارتند از: فروس گلوکونات، فروس سولفات، فروس فومارات، آهن کربونیل، فروس سیترات، فریک سیترات، فریک سولفات و …

 این محصول علاوه بر ترکیب آهن دارای ویتامین ث نیز می باشد. ملح آیرون موجود در فروتامین،بیس گلیسینات (Bisglycinate)می باشد. بیس گلیسینات نوعی از ملح آهن است که جذب آرام‌تر و بهتری در بدن دارد. با این ملح، آهن در بیشترین ظرفیت خود با کمترین عوارض، جذب روده می‌شود.این ملح آهن نسبت به سایر ترکیبات ایمنی بالاتری دارد و میزان سم زدایی آن در بدن کم است.به طوری که افرادی که قبلاً با مصرف آهن سولفات یا آهن فومارات دچار تهوع، استفراغ یا یبوست می‌شدند، با استفاده از این قرص هیچ عارضه گوارشی را تجربه نکردند.

 به طور طبیعی حدود 15-10 درصد آهن مورد نیازدر مواد غذایی موجود و جذب می شود. بدن یک مکانیسم خود تنظیمی برای جذب آهن دارد، بدین صورت که اگر بدن نیاز بیشتری به آهن داشته باشد جذب آن افزایش یافته (جذب به 20 درصد می رسد) و در صورتی که نیاز کمتری به آهن داشته باشد جذب آن کاهش می یابد.

 قرص فروتامین سنتکس محصول شرکت گیتی سلامت آریا در موارد ابتلا به کم خونی فقر آهن، در بارداری و شیردهی، خونریزی های شدید و عمل جراحی برداشتن معده برای پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک توصیه می شود.

رنگ پریدگی پوست

خستگی زودرس

سرگیجه و سردرد

خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها

حالت تهوع

در کم خونی های شدید گود شدن روی ناخن هم مشاهده میشود.

 نداشتن آهن کافی در رژیم غذایی میتواند سطح انرژی بدن را کاهش دهد، همانطور که می دانید آهن، اکسیژن مورد نیاز را به عضلات و مغز حمل میکند و برای عمکرد ذهنی و فیزیکی ضروری است. کمبود سطح آهن منجر به کمبود تمرکز، افزایش تحریک پذیری و کاهش استقامت میشود.

زنان: 

9 تا 13 ساله:8 میلی گرم

14تا 18 ساله:15 میلی گرم

19تا 50 ساله:18 میلی گرم

51 به بالا:8 میلی گرم

دوران بارداری:27 میلی گرم

مردان:

9تا 13 ساله:8 میلی گرم

14 تا 18 ساله:11 میلی گرم

19 سال و بیشتر:8 میلی گرم

کودکان:

یک الی سه ساله:7 میلی گرم

چهار الی هشت ساله:10 میلی گرم

 Vitamin C

 یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین ها نیز نقش دارد. این ویتامین علاوه بر عملکردهای بیوسنتز و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و به جذب آهن نیز کمک می نماید. هر قرص این محصول حاوی 100 MG ویتامین C می باشد.

 روی (Zinc)

 یک ماده معدنی ضروری است،این ماده معدنی در ساخت گلبولهای قرمز مؤثر است. هر قرص این محصول حاوی 12 MG زینک می باشد.

 پیریدوکسین (Vitamin B6)

 یکی از مهم‌ترین فواید قرص  B6 تاثیر قابل توجه آن در بهبود کم خونی است. علاوه بر آهن بعضی از ویتامین‌های گروه ب از جمله B6نیز در پیشگیری و درمان کم خونی نقش دارند. ویتامینB6  در عملکرد آنزیم های مسیر ساخت هموگلوبین نقش حیاتی دارد. هر قرص این محصول حاوی 5 میلی گرم B6 می باشد.

 فولیک اسید (Vitamin B9)

 اسید فولیک یا فولات به بدن کمک می کند تا گلبول های قرمز جدید تولید کند. این گلبول های قرمز اکسیژن را به تمام بافت ها و اندام های بدن می رساند. اگر بدن به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نکند فرد دچار نوعی کم خونی خواهد شد که به نام کم خونی ناشی از کمبود اسیدفولیک معروف است. هر قرص این محصول حاوی 500 میلی گرم B9 می باشد.

 سیانوکوبالامین (Vitamin B12)

برای ساخته شدن گلبولهای قرمز سالم تقسیم سلولی و جلوگیری از ایجاد کم خونی مگالوبلاستیک ضروری است. هر قرص این محصول حاوی  45میلی گرم ویتامین B12 می باشد.

keyboard_arrow_up