Bronson BCAA

 اسید آمینه شاخه دار Branched chain amino acids از سه اسید آمینه شاخه دار (لوسین , ایزولوسین و والین ) به نسبت لوسین 2 یا 3 , ایزولوسین 1 و والین 1 تشکیل شده است. از BCAA برای جلوگیری از تخریب عضلات ، به صورت تامین سوخت در تمرینات استقامتی در طول تمرین و بعد از تمرین استفاده می شود. مصرف آن در طول تمرین و بعد از تمرین از اثرات کاتابولیکی جلوگیری می کند. بعد از تمرین، عضله سازی و سنتز پروتئین انجام میدهد و باعث استقامت عضلانی میشود.

 محصول BCAA  برونسون ساخت شرکت گیتی سلامت آریا حاوی اسیدهای آمینه شاخه دار می باشد که قادر است رشد عضلانی در ورزشکاران را افزایش دهد و احساس خستگی حین تمرینات ورزشی را به تعویق بیاندازد. مصرف این مکمل برای جلوگیری از خستگی مرکزی مفید می باشد.

مصرف این مکمل برای جلوگیری از خستگی مرکزی مفید می باشد.

به طور مستقیم با کورتیزول مقابله می کند.

آسیب عضله را کم می کند و باعث جلوگیری از آتروفی عضله می شود.

باعث ساخت عضله و ریکاوری می شود.

 مصرف این مکمل در ورزشکاران پرورش اندام، حین تمرین،بعد از تمرین و اوج ترشح هورمون کورتیزول (زمان گرسنگی و یا ساعت 5 تا 7 صبح و قبل از صبحانه و حین تمرینات هوازی ترشح این هورمون به اوج می رسد) توصیه می شود و در هر فردی با توجه به نیازهای او و مصرف مکمل های دیگر او می تواند متفاوت باشد. مصرف BCAA و کربوهیدرات و آب به صورت نوشابه ی ورزشی در حین تمرین بسیار مفید است. تمرینات ورزشی باعث افزایش رادیکال های آزاد می شود که BCAA می تواند برای جلوگیری از افزایش بسیار زیاد آن مفید باشد. مصرف BCAA سرکوب ایمنی ناشی از ورزش را محدود میکند. این اسید آمینه در سنتز گلوتامین موثر است.

 BCAA یا همان شبکه های آمینواسیدهای بنیادی به نام های leucine،isoleucine،valine  هستند. ترکیب این سه آمینو اسید تقریبا یک سوم ساختار بافت ماهیچه ای را در بدن انسان تشکیل می دهد. رژیم گرفتن ممکن است باعث کاهش عضلات و عضله سازی شود،اما احتمالا تحلیل رفتن عضلات نیز وجود دارد. مکمل های BCAA یا مکمل آمینواسید های شاخه دار از شما در برابر تأثیرات کاتابولیک ناشی از رژیم محافظت خواهد کرد.

 در سال های اخیر،استفاده از مکمل های آمینو اسید های شاخه دار در بدنسازی و جوامع ورزشی، رواج چشمگیری داشته است. تحقیقات زیادی نیز در این زمینه انجام گرفته و بیشتر،حامی استفاده از این مکمل BCAA هستند. در حالی که مکمل BCAA ممکن است باعث حجم عضلات شود، اما به اعتقاد ما، BCAA بیشتر برای حفظ عضلات در رژیم های کم کالری مفید خواهد بود. این مکمل برای استفاده بدنسازان حرفه ای و افرادی که باید بدنی بدون چربی و عضلانی برای رقابت ها داشته باشند پیشنهاد میشود.

 وضعیت کاتابولیک، وضعیتی است که بیشتر به خاطر تمرین بیش از حد، نداشتن تغذیه مناسب به خصوص کمبود پروتئین ایجاد می شود. این وضعیت ، منجر به عوارض جانبی نامطلوب متعددی در بدن از جمله خستگی شدید، درد مفاصل و عضلات و بی خوابی فرد می شود. بنا به دلایلی گرفتن رژیم غذایی، وضعیت کاتابولیک در بدنتان ایجاد خواهد کرد؛ زیرا هر چه چربی بدن کمتر شود، تمایلش به کاهش عضلات نیز افزایش می یابد. بدن برای تامین انرژی مورد نیاز، به سراغ سوزاندن عضلات خواهدرفت، زیرا دیگر چربی برای سوزاندن در اختیارش نیست.

 به طور قطع، این عضله سوزی برای کسانی که تمایل به داشتن اندامی عضلانی دارند، خبر بسیار بدی است. در سطوع مولکولی، عضله سوزی زمانی اتفاق می افتد که بدن تجزیه پروتئینی (کاتابولیسم) را به منظور آزادسازی آمینو اسیدهای عضلات برای سوخت رسانی استفاده می کند، متاسفانه، از دست رفتن عضلات با کاهش سطح سنتزپروتئینی همراه است که به علت کاهش انرژی دریافتی، کاهش سنتز پروتئین دریافتی اتفاق می افتد.

معادله پایه برای حجم عضلاتی به این صورت است: (میزان سنتز پروتئین – میزان تجزیه پروتئین) = حجم عضلاتی

 وقتی میزان سنتز پروتئین برابر با میزان تجزیه آن باشد، شما نه عضله سازی خواهید داشت و نه عضله ای از دست خواهید داد، اما اگر میزان سنتز پروتئین از میزان تجزیه آن بیشتر باشد، عضله سازی اتفاق خواهد افتاد. همچنین زمانی که میزان تجزیه از میزان سنتز بیشتر شود، عضله سوزی خواهید داشت. اگر از رژیم غذایی خاصی نیز پیروی می کنید، احتمالاً تجزیه عضلات را افزایش داده اید و سنتز پروتئین کاهش خواهدیافت.

 این به این معنی است که بدنتان حجم عضلات را افزایش نخواهد داد، به بیانی دیگر یعنی بدنتان از عضلات برای تامین انرژی استفاده خواهد کرد، زیرا شما اصل اضافه بار را رعایت نکردید. اصل اضافه بار می گوید: فشار یا بار بیشتر از حد طبیعی بر روی بدن برای سازگاری با تمرینات، امری ضروری است. یعنی برای بهبود تناسب اندام ، قدرت یا استقامت، باید بار اضافی وارده را افزایش دهید.

 آمینو اسیدهای شاخه دار(به خصوص لوسین) سنتز پروتئین را تحریک نموده و ممکن است بیش از یک پروتئین معمولی نتیجه بخش باشد. BCAA با افزایش سنتز سلولی باعث افزایش فرآیند سنتز پروتئین می شود. بنابراین نه تنها BCAA باعث بالا رفتن میزان سنتز پروتئین می شوند، بلکه ظرفیت سلولی برای سنتز پروتئین را نیز افزایش می دهند.

 همچنین BCAA با کاهش میزان تجزیه پروتئینی به نفع شما کار خواهد کرد.این مکمل ها ابتدا به وسیله کاهش فعالیت اجزای تجزیه پروتئینی و سپس با کاهش چندین مجموعه درگیر در تجزیه پروتئینی، به کاهش تجزیه های پروتئینی  کمک می کنند، در این مورد، آنها با کاهش mRNA تولید شده از ژن ها این کار را انجام می دهند.

 BCAA مکملی است که به سرعت جذب جریان خون می شود، اما BCAA موجود در  whey  protein دارای پیوند پپتیدی با دیگر آمینو اسیدها است که برای اثر گذاری آن باید گوارش شود تا جذب خون گردد .درست است که whey  protein دارای گوارش نسبتاً سریعی است،اما باز هم چندین ساعت زمان می برد تا همه آمینو اسیدهای آن آزاد شده و جذب خون گردد.

keyboard_arrow_up