Bronson Collagen + Vitamin C

کلاژن به مجموعه‌ای از پروتئین‌ها گفته می‌شود که جزء اصلی ساختار بافت‌های همبند یا پیوندی مانند پوست و غضروف هستند و تقریباً یک سوم پروتئین‌های بدن را شامل می‌شوند. حدود 90 درصد کلاژن موجود در بدن ما از نوع 1 است که در پوست، تاندون‌ها، اندام‌های داخلی و استخوان یافت می‌شود.

کلاژن در ساختار مو، پوست، ناخن، استخوان‌ها، رباط‌ها و تاندون‌های بدن وجود دارد. به کمک کلاژن ما قادر به حرکت، خم شدن و کشش بدن هستیم. همچنین این پروتئین نقش ویژه‌ای در درخشش مو و شفافیت پوست و ناخن‌ها دارد. افزایش سن و میزان استرس، تاثیر بسیار زیادی بر روند کلاژن‌سازی در بدن می‌گذارد.

کلاژن مانند چسبی است که بخش‌ها و بافت‌های مختلف بدن را یک‌پارچه در کنار هم قرار می‌دهد. به‌طور کلی کلاژن‌ پروتئینی است که بافت بخش‌های مختلف بدن را تشکیل می‌دهد. این نوع پروتئین از آمینو اسیدهای گلایسین، پرولین، هیدروکسی پرولین و آرژنین تشکیل شده است. رشد عضلانی و سلامت مفاصل تا حدودی به ترکیب آمینو اسیدها در کلاژن مربوط است که در جای دیگری یافت نمی‌شود.

کلاژن یک ساختار مهم برای پوست است. این پروتئین، 30٪ کل پروتئین بدن و 70٪ پروتئین پوست را تشکیل می‌دهد و به پوست کمک می‌کند تا رنگ، لطافت، درخشش و استحکام داشته باشد. لایه دوم پوست، دِرْم، که پایه و اساس پوست را تشکیل می‌دهد، در کشش و انعطاف‌پذیری پوست دخیل است و منبع اصلی این پروتئین در پوست می‌باشد.

قرص کلاژن +ویتامین C برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا محصولی مناسب برای تقویت مفاصل بدن بوده و همچنین در تحریک سنتز کلاژن در بدن ،افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و تراکم آن ،رفع تیرگی و لک پوست و کاهش روند پیری در پوست نیز میتواند موثر باشد.

کلاژن نوع ۱

 فراوان‌ترین نوع کلاژن در بدن است و در پوست، استخوان‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها یافت می‌شود. ساختار و پشتیبانی از این بافت‌ها را فراهم می‌کند و به حفظ ، شکل و ثبات آن‌ها کمک می‌کند. در پوست، کلاژن نوع ۱ مسئول استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست است.تولید کلاژن نوع 1 در اثر افزایش سن در بدن کاهش می یابد و این امر باعث ایجاد افتادگی و چین و چروک در پوست می شود لذا مصرف کلاژن نوع 1 مخصوصا در سنین بالا توصیه می شود.

کلاژن نوع 2 یا چیکن کلاژن

 کلاژن نوع 2 در غضروف یافت می‌شود.کلاژن نوع 2 که از استخوان جناغ (استرنوم)مرغ مشتق میشود به صورت کپسول یا قرص در دسترس است.بعضی افراد آن را به صورت 500 تا 1000 میلی گرم روزانه مصرف میکنند. کلاژن نوع 2 ممکن است دارای فعالیت ضد آرتریت روماتوئید در بعضی افراد باشد. مکانیسم اثر احتمالی ضد آرتریت روماتوئید کلاژن نوع 2ممکن است از طریق تحمل خوراکی باشد.

کلاژن نوع 3

 کلاژن نوع ۳ همراه با نوع ۱ ساختار و پشتیبانی از پوست را فراهم می‌کند. کلاژن نوع ۳ در پوست، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی یافت می‌شود. حمایت و آبرسانی به پوست را فراهم می‌کند و به جلوگیری از خشکی آن کمک می‌کند و آن را صاف نگه می‌دارد. کلاژن نوع ۳ برای بهبود زخم پوست نیز مهم است، زیرا به بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کند.

 کلاژن هیدرولیز شده

 کلاژن هیدرولیز شده به کلاژنی که به صورت شیمیایی یا آنزیمی، فرآیند شده، اطلاق میشود که عموما از پوست و استخوان گاو ,گاو نر و خوک مشتق میشود. مکمل های غذایی حاوی کلاژن هیدرولیز شده برای افزایش سلامت استخوان و مفاصل توصیه میشود. کلاژن هیدرولیز شده در مقابل بیماریهای تخریبی مفاصل اثر محافظتی داشته ,همچنین ممکن است فعالیت ضد زخم داشته باشد.

هضم ,جذب و متابولیسم کلاژن هیدرولیز شده عموما آهسته تر از سایر پروتئین ها و پپتیدها ی رژیم غذایی است .علت این است که پپتیدهای متشکله کلاژن حاوی میزان بالایی ازL – پرولین و L-هیدروکسی پرولین است. (L پرولین یک نوع اسید آمینه غیر ضروری است,همراه با اسید آمینه گلیسین در سنتز کلاژن دخیل است.) (L هیدروکسی پرولین یکی از تشکیل دهنده های اصلی پروتئین کلاژن است.)

کلاژن + ویتامین C

حاوی کلاژن هیدرولیز شده تایپ 1 و 3

حاوی کلاژن هیدرولیز شده تایپ 2 (چیکن کلاژن) می باشد

موارد مصرف

کمک به سلامت مفاصل و کمک به سلامت پوست ,مو و ناخن

مواد تشکیل دهنده در کلاژن + ویتامین C برونسون

مقدار کلاژن هیدرولیز شده تایپ 1,3 :750 میلی گرم

مقدار کلاژن هیدرولیز شده تایپ 2 : 250 میلی گرم

ویتامین C:10 میلی گرم

مقدار مصرف کلاژن

 برای بهبود سلامت پوست و مو مصرف روزانه 5/2 تا 10 گرم پپتید کلاژن به مدت 8 تا 12 هفته توصیه می شود. برای درمان آرتریت 10 گرم پپتید کلاژن را (در1 یا 2 دوز در روز)به مدت 5 ماه باید استفاده کرد.

keyboard_arrow_up