Bronson Skin, Hair & nails

 امروزه ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که طیف وسیعی از افراد از آن رنج می برند.همه افراد ممکن است در دوره های زمانی خاص یا با افزایش سن در معرض تغییراتی مانند ریزش و نازک شدن موها قرار بگیرندآکادمی پوست آمریکا ریزش روزانه 50-100 تار مو را طبیعی تلقی می کند ریزش موی بیشتر از این مقدار می تواند نگران کننده باشد. تغذیه ناکافی و محدود از نظر مواد مغذی، تغییرات هورمونی، اختلال خون رسانی موی سر، استرس و آلودگی هوا از جمله عواملی هستند که باعث ضعیف شدن، نازک شدن و در نهایت ریزش موها می شوند.

 از آنجایی که موها برای حفظ ساختمان و ضخامت خود به ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی در دوران های مختلف چرخه رشد خود نیاز دارند، بهترین راه پیشگیری از ریزش و نازک شدن موها تغذیه متعادل و غنی از ترکیبات اثر گذار در تقویت مو می باشد.در این مورد مکمل های تقویت پوست و مو می توانند اثرات مثبتی داشته باشند.

 کپسول هیراسکین نیل برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا در سنتز اسید رتینوئیک در فولیکول مو نقش به سزایی داشته همچنین جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و باعث تحریک مو می شود.این مکمل به طور قابل ملاحظه ای برای محافظت از بدن در برابر عناصر طبیعت ساخته شده است.این مکمل برای محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش ،کاهش چین و چروک و افزایش تراکم مو و بهبود شکنندگی ناخن ها ساخته شده است.

 در این بخش به بررسی ترکیبات موجود در کپسول هیر اسکین نیل برونسون می پردازیم.

ویتامین Vitamin A

 این ویتامین محلول در چربی به علت نقش مهم در ترمیم، رشد و بازسازی سلول های پوست و همچنین تحریک سنتز کلاژن و الاستین در عمق اپیدرم، موجب ترمیم پوست، حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی آن، کاهش چین‌و‌چروک، بهبود آکنه و زخم‌های پوستی و محافظت از پوست در برابر صدمات اشعه ماوراء بنفش می‌شود. مطالعات نشان دادند که رژیم های غذایی حاوی مقادیر بسیار کم ویتامین A در طول زمان ممکن است باعث مشکلاتی از قبیل ریزش مو شوند.

ریبوفلاوین Vitamin B2

 ویتامین B2  به گردش خون و حفظ کلاژن کمک می کند و جذب ماده معدنی مهم دیگری به نام روی را در پوست بهبود می بخشد که موجب کاهش التهاب و مانع از خشکی پوست می شود. این ویتامین می تواند روند ترمیم زخم را تسریع کند.

ویتامین Vitamin E

 ویتامین E مانند ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و از استرس اکسیداتیو پیشگیری می کند. مطالعات نشان دادند که این ویتامین می تواند در بهبود رشد مو کمک کننده باشد.

ویتامین Vitamin C

 ویتامین C از اصلی ترین آنتی اکسیدان های بدن است که نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد. بیشتر اثرات ویتامین C در محصولات تقویت پوست و مو به این خاصیت مربوط می شود. علاوه بر این ویتامین C می تواند باعث افزایش جذب آهن شود و از این طریق در کاهش ریزش موی ناشی از کم خونی فقر آهن موثر باشد.

پیریدوکسین Vitamin B6

 یکی دیگر از مهمترین ویتامین های ضروری برای استرس، B6 می باشد که با تولید سروتونین (هورمون شادی)، ملاتونین (هورمون خواب) و نوراپی نفرین (هورمون استرس) به تنظیم خلق و خو و خواب کمک می کند. استرس و خواب ناکافی باعث افزایش التهاب در بدن، کاهش بازسازی سلول و خشکی پوست می شود. همه این عوامل منجر به ضعیف شدن مو و پیری زودرس می شوند که این ویتامین می تواند از این موارد پیشگیری کند.

ال-سیستئین L-Cystine

 سیستئین از لحاظ شیمیایی جزو آمینواسید ها طبقه بندی می شود. آمینه اسید ها اجزای تشکیل دهنده ی پروتئین ها هستند و سیستئین به دلیل ساختار خود و توانایی ایجاد پیوند های دی سولفیدی نقش بسیار مهمی در پروتئین های تشکیل دهنده مو دارد. از آنجا که کلاژن و الاستین از جنس پروتئین بوده و از مهم ترین اجزای ساختاری پوست، مو و ناخن هستند، مصرف سیستئین می تواند در سلامت و افزایش رشد مو و ناخن نقش داشته باشد.

 شبدر قرمز یک گیاه چند ساله وحشی متعلق به خانواده لگوم است. از این گیاه برای تولید دارو در درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، اگزما، التهاب پوست، سیاه سرفه، سرطان و غیره استفاده می‌شود. شبدر قرمز با خاصیت مدّر بودن موجب رهایی بدن از مایعات اضافی شده و به بهبود گردش خون و پاکسازی کبد کمک می کند. گلهای شبدر قرمز که به رنگ قرمز هستند معمولا برای کاربردهای درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. شبدر قرمز منبعی غنی بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم ،کروم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، تیامین، منیزیم و ویتامین C است.

خواص درمانی شبدر قرمز

کمک به سلامت پوست و مو (باعث تقویت موها و همچنین افزایش حجم و درخشندگی موها می شود)

کمک به درمان پوکی استخوان

کاهش علائم یائسگی

 گیاه دم اسب قدمتی حدود دویست و هفتاد میلیون سال دارد و در اروپا و چین استفاده می شود. این گیاه در فارسی به نام های «دم اسب» و «علف هفت بند» شناخته می شود. از آنجایی که این گیاه دارای مقادیر فراوانی سیلیس می باشد به نام سیلیس نیز شناخته می شود. دم اسب به صورت خودرو می باشد و در ایران در نواحی شمالی رشد می کند. این گیاه دارای دو نوع ساقه ی هوایی می باشد، ساقه ای به رنگ قرمز که در اوایل بهار می روید و دیگری ساقه ای نازا، به رنگ سبز و بعد از ساقه اول رشد می نماید و دارای مصرف دارویی است. گیاه دم اسب علاوه بر خاصیت فراوانی که برای پوست و مو دارد، برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز به کار می رود. در ادامه با گوشه ای از خواص گیاه دم اسب آشنا می شویم.

خواص گیاه دم اسب برای پوست

 گیاه دم اسب به بازسازی پوست کمک می کند و یک عامل ضد باکتری و ضد التهابی مؤثر است. تسویه کننده طبیعی قوی، سرشار از ویتامینD و ویتامین E است که پوست را جوان تر، انعطاف پذیر تر و سالم تر نشان می دهد. گیاه دم اسب حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه می باشد در نتیجه دارای خاصیت ضد پیری است. از آنجایی که گیاه دم اسب به تقویت کلاژن (که اساساً پایه و اساس پوست سالم است) کمک میکند در نتیجه پوست را سفت تر و محکم تر می کند. دم اسب با خاصیت صاف کنندگی پوست و آنتی اکسیدانی خود به بهبود بافت و رنگ کلی پوست کمک می کند.

خواص گیاه دم اسب برای مو

 آنتی اکسیدان و سیلیکا هر دو ماده هایی هستند که در گیاه دم اسب وجود دارند و برای رشد مو ضروری می باشند در واقع آنتی اکسیدان ها التهاب و صدمات وارد شده به فیبر موها را درمان می کنند و سیلیکا ریزش موها را قطع می نماید هم چنین باعث درخشانی مو می شود. گیاه دم اسبی یکی از بهترین منابع سیلیکات در زمین است. پیشنهاد می شود اگر موهای آسیب دیده یا ریزش مو دارید از مکمل های گیاه دم اسب استفاده کنید.

خواص گیاه دم اسب برای ناخن

 گیاه دم اسب به دلیل میزان بالای اسید سالیسیلیک و سیلیکات باعث بهبود شکنندگی ناخن ها می شود،علاوه بر این عصاره دم اسب برای درمان پسوریازیس ناخن (یک بیماری پوستی که باعث ناهنجاری های ناخن می شود) مؤثر می باشد.

keyboard_arrow_up