Bronson Mens Complete

 بدن یک مجموعه بهم پیوسته است که برای عملکرد مناسب خود به همه درشت مغذی ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و ریز مغذی ها (ویتامین ها و مینرال ها) نیاز دارد. استفاده از یک رژیم غذایی درست و متنوع می تواند برطرف کننده همه نیازها باشد. اما از آنجایی که رژیم غذایی بیشتر افراد از این اصول پیروی نمی کند، استفاده از مکمل های مولتی ویتامین و مینرال می تواند در تامین نیاز بدن کمک کننده باشد.

عموما افراد به 2 دلیل از مکمل های مولتی ویتامین و مینرال استفاده می کنند:

1- غنی تر کردن رژیم غذایی و تأمین نیاز های بدن

2- جلوگیری از بروز بیماری های مزمن

 بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات استفاده از مکمل های مولتی ویتامین مینرال می توانند با کاهش بروز بیماری هایی مانند سرطان، بیماریهای قلبی، دیابت و … ارتباط داشته باشد. مولتی ویتامین منز کامپلیت یکی از این مکمل ها می باشد که با دارا بودن مجموعه ای از ویتامین ها و مواد معدنی، می تواند در تأمین نیازهای روزانه و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد.

 قرص منز کامپلیت محصول شرکت گیتی سلامت آریا برای سلامت بدن، پیشگیری از بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی لازم است. این محصول شامل ترکیبات مولتی ویتامینی ذیل می باشد که تک تک آنها را به صورت تخصصی تر مورد بررسی قرار می دهیم.

 Vitamin A

 ویتامین A محلول در چربی می باشد این ویتامین نقش اساسی در بینایی، رشد و نمو، تقویت سیستم ایمنی و تولید مثل دارد. میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 900 میکرو گرم تقریبا معادل(IU) 3000 و در بانوان 700  میکرو گرم تقریبا معادل (IU) 2300 می باشد.

Vitamin C

 ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیسم پروتئین ها نیز نقش دارد. این ویتامین علاوه بر عملکردهای بیوسنتز و آنتی اکسیدانی، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد وبه جذب آهن نیز کمک می نماید.

Vitamin D

 ویتامین D محلول در چربی بوده و به نام ویتامین نور خورشید نیز شناخته می شود. زیرا مواجهه متوسط با نور خورشید از طریق تابش اشعه ماورا بنفش به پوست، کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این ویتامین جذب کلسیم را در روده تقویت کرده و غلظت کلسیم و فسفات سرم را حفظ می کند. بنابراین برای رشد و استحکام استخوان ها لازم است و از نرمی استخوان در کودکان (راشیتیسم) و بزرگسالان (استئومالاسی) جلوگیری می کند. میزان نیاز روزانه  (RDA)بدن در بزرگسالان 15 میکروگرم معادل (IU) 600 می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 100 میکروگرم معادل (IU) 4000 است.

Vitamin E

 این ویتامین جزء ویتامین های محلول در چربی می باشد و یکی از مهم ترین آنتی اکسیدانی های فاز چرب بشمار می رود. این ویتامین با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد حین اکسیداسیون چربی ها، از ایجاد آسیب سلولی نیز جلوگیری می نماید. به علاوه، در تقویت سیستم ایمنی، بیان ژن و سایر فرآیندهای متابولیکی نقش دارد. ویتامین E در گشاد شدن عروق و جلوگیری از تجمع پلاکتی نیز موثر می باشد. مطالعاتی نشان داده اند که این ویتامین می تواند در جلوگیری از ایجاد مشکلات چشمی مرتبط با سن، مشکلات عروق کرونری قلب و مشکلات شناختی موثر باشد.

 Vitamin K

 ویتامینی محلول در چربی که در انعقاد خون و سلامت استخوان نقش دارد. نیاز روزانه ویتامین K  در خانم ها و آقایان به ترتیب 90 و 120 میکروگرم در روز است. ویتامین K در سراسر بدن از جمله کبد، مغز، قلب، پانکراس و استخوان یافت می شود. از آنجایی که ویتامین K  خیلی سریع تجزیه و از طریق ادرار یا مدفوع دفع می شود، حتی در اثر مصرف مقادیر زیاد به ندرت به سطوح سمی در بدن می رسد. با این حال میزان توصیه شده مصرف روزانه مکمل های حاوی ویتامین K به سن و جنسیت فرد بستگی دارد این برای بانوان بالاتر از 90 میکروگرم و آقایان بالاتر از 120 میکروگرم در روز می باشد.

تیامین Vitamin B1

 تیامین یکی از ویتامین های محلول در آب است. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم قندها، تولید انرژی، رشد و نیز بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد.

ریبوفلاوین Vitamin B2

 این ویتامین در فرآیندهای تولید انرژی از مواد مغذی  و همچنین رشد و تمایزسلولی رشد و تمایز سلولی و تجزیه داروها نقش دارد. میزان نیاز روزانه بدن به B2  در بزرگسالان برای آقایان 1.3 میلی گرم و در بانوان 1.1 میلی گرم می باشد.

نیاسین آمیدVitamin B3

 نیاسین که ویتامین B3 نیز نامیده می شود، یکی از ویتامین های محلول در آب است. نیاسین نام ژنریک نیکوتینیک اسید، نیکوتین آمید و مشتقات آن نظیر نیکوتینامید ریبوساید می باشد. این ویتامین همچنین برای حفظ یکپارچگی ژنوم و کنترل بیان ژن نیز مورد نیاز است. میزان نیاز روزانه (RDA) بدن در بزرگسالان برای آقایان 16 میلی گرم و در بانوان 14 میلی گرم می باشد و دریافت حداکثر میزان مجاز روزانه (UL) در این افراد 35 میلی گرم است.

پانتوتنیک اسید Vitamin B5

 ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید ویتامینی محلول در آب بوده و به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود. این ویتامین نقشی حیاتی در متابولیسم دارد و یک جزء جدا نشدنی از کوآنزیم A می باشد، که در تولید انرژی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها نقش دارد. میزان دریافت مورد نیاز روزانه بدن در بزرگسالان 5 میلی گرم می باشد.

پیریدوکسین Vitamin B6

 ویتامین B6 به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد شناختی (حافظه و یادگیری)، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS)، بهبود متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات کمک می کند. همچنین، در برخی از مطالعات دریافت B6 از طریق کاهش سطح هموسیستئین، خطر بیماری های قلبی و عروقی را کم می کند. نیاز به این ویتامین محلول در آب در بزرگسالان 1.3 میلی گرم در روز است.

فولیک اسید Vitamin B9

 فولیک اسید یکی از ویتامین های محلول در آب می باشد که به عنوان فولات، فولاسین و B9 نیز شناخته می شود. این ویتامین نقش مهمی در ساخت اسیدهای نوکلئیک (DNA/RNA) و متابولیسم اسید آمینه ها دارد. میزان نیاز روزانه این ویتامین در بزرگسالان 400 میکروگرم می باشد.

سیانوکوبالامین Vitamin B12

 ویتامین B12 از جمله ویتامین های محلول در آب می باشد. این ویتامین به عنوان کوفاکتور آنزیم های مهم در بدن، برای تکامل و عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی، تشکیل گلبول های قرمز سالم، ساخت DNA و جلوگیری از ایجاد کم خونی مگالوبلاستیک  نوعی کم خونی که در اثر کمبود B12 و فولیک اسید رخ می دهد در افراد ضروری است.

بیوتینVitamin B 7

 بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین های گروه ب و یکی از ترکیبات ضروری مورد نیاز بدن است. این ویتامین در تعدادی از مواد غذایی وجود داشته و یا به صورت مکمل های غذایی در دسترس است. بیوتین فعال کننده مهم ترین آنزیم های موثر در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین است و در بیان ژن و انتقال پیام داخل سلولی نقش دارد. نیاز روزانه بدن برای افراد بالای 18 سال 30 میکروگرم در روز است.

لیکوپنLycopene

 لیکوپن به خانواده کاروتنوئیدها تعلق دارد. یک رنگدانه طبیعی است که مسئول رنگ قرمز در بسیاری از میوه ها  به ویژه گوجه فرنگی، هندوانه، گریپ فروت و … می باشد.این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است و از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.استرس اکسیداتیو با برخی بیماری های مزمن مانند سرطان  بویژه سرطان پروستات، دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر در ارتباط است.

 تحقیقات نشان دادند که لیکوپن می تواند در کاهش LDL(کلسترول بد) و افزایش HDL (کلسترول خوب) مؤثر باشد. محققان نشان دادند که در طی یک دوره 10 ساله، خطر مرگ زودرس در افراد مبتلا به سندروم متابولیک که بالاترین سطح لیکوپن سرم را داشتند، تا 39% کمتر است. همچنین مطابق با نتایج حاصله از پژوهش ها، این ماده می تواند در پیشگیری از بزرگی خوش خیم پروستات که پیش ساز بالقوه سرطان پروستات است، نقش مثبتی داشته باشد.مطالعات نشان دادن که خواص آنتی اکسیدانی لیکوپن ممکن است به پیشگیری از آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید بر پوست، آب مروارید، آلزایمر، تشنج و سلامت و استحکام استخوان ها نیز کمک نماید.

منیزیم Magnesium

 منیزیم به عنوان کوفاکتور بیش از 300 سیستم آنزیمی در بدن عمل می کند. منیزیم در ساخت پروتئین، DNA، عملکرد عضلات و اعصاب، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. منیزیم می تواند به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS)  مانند اضطراب، بی خوابی و … کمک کند.میزان نیاز روزانه در خانم ها 310تا320 میلی گرم و در آقایان 400تا420 میلی گرم برآورد شده است.

کروم Chromium

 کروم یک عنصر طبیعی کمیاب است. این ماده معدنی با تقویت عمل انسولین می تواند در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش داشته باشد، همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. کروم می تواند عملکرد انسولین را تقویت کند و از این رو باعث کاهش سطوح قند خون شود.میزان نیاز روزانه بانوان بین 19 تا 50 سال 25 میکروگرم می باشد.

سلنیوم Selenium

 سلنیوم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که در بسیاری از مواد غذایی و مکمل ها یافت می شود. این ماده معدنی همکار صدها آنزیم در بدن است که در فرآیند متابولیسم، ساخت هورمون های تیروئیدی، ساخت DNA و جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و عفونت نقش دارند. میزان مورد نیاز روزانه سلنیوم در افراد بالای 14 سال 55 میکروگرم است.

روی Zinc

 یک ماده معدنی ضروری است. این ماده معدنی در متابولیسم سلولی، عملکرد سیستم ایمنی، ساخت پروتئین، ترمیم زخم، ساخت  DNA، تقسیم سلولی، رشد و نمو طبیعی جنین در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی و حفظ احساس چشایی و بویایی نقش مهمی دارد، همچنین برای فعالیت صدها آنزیم لازم است. میزان نیاز روزانه به این ماده معدنی در مردان 11 میلی گرم و در زنان 8 میلی گرم می باشد.

مسCopper

 مس یک ماده معدنی ضروری برای زنده ماندن است.این ماده معدنی در تمام بافت های بدن یافت می شود و نقش مهمی در درست کردن گلبول های قرمز و حفظ سلول های عصبی و سیستم عصبی دارد.علاوه براین به بدن در تشکیل کلاژن و جذب آهن کمک می کند و در تولید انرژی نقش دارد.بیشتر مس موجود در بدن در کبد،مغز،قلب و کلیه ها یافت می شود.نیاز به مس در بزرگسالان روزانه 900 میکروگرم باشد.

منگنز Manganese

 منگنز یک عنصر کمیاب  و یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که در بدن انسان به مقدار بسیار کمی وجود  دارد و بیشتر آن در استخوان ها ،کبد،کلیه ها وپانکراس یافت می شود.منگنز نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و رشد استخوان ها دارد و از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری می نماید.

 منگنز نقش مهمی در شکل گیری استخوان ها بافت های همبند از قبیل تاندون ها ،غضروف ها،ناخن ها و غیره ایفا می نماید و عدم توازن میزان آن در بدن سبب بروز مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان ها ،ضعف تاندون ها و سائیدگی مفاصل می گردد .منگنز برای فعالیت غدد تیروئید و آدرنال (فوق کلیوی) و تولید هورمون های مختلف مورد نیاز است.میزان نیاز روزانه منگنز در مردان 3/2 میلی گرم و در زنان 8/1 میلی گرم می باشد.

ید Iodine

 ید یک عنصر کمیاب است. این ماده معدنی یکی از اجزای اساسی هورمون های تیروئیدی که شامل تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3) می باشد ،که بسیاری از فعالیت های بیوشیمیایی مانند ساخت پروتئین و فعالیت آنزیمی را تنظیم می کند و در فرآیندهای سوخت و ساز بدن نقش تعیین کننده دارد.میزان نیاز روزانه هر فرد به ید 150 میکروگرم می باشد.

آهن Iron

 آهن یک ماده معدنی ضروری است که مهم ترین نقش آن شرکت در ساختار هموگلوبین گلبول های قرمز خون است.در واقع هموگلوبین ، پروتئینی حاوی آهن است که در ساختار گلبول های قرمز خون حضور دارد و اکسیژن را از ریه ها به اندام ها و بافت های مختلف بدن میرساند.
وجود این ماده معدنی در روند طبیعی رشد بدن، تولید انرژی، تکامل عصبی، عملکرد سلولی و ساخت برخی هورمون ها ضروری است. میزان دوز مورد نیاز آهن در مراحل مختلف زندگی متفاوت می باشد.این مقدار در مردان بالغ 8 میلی گرم و در زنان بالغ تا 50 سالگی 18 میلی گرم و برای زنان بالاتر از 50 سال 8 میلی گرم است.

مولیبدنوم Molybdenum

 مولیبدن یک عنصر کمیاب ضروری است. مولیبدن یکی از اجزای سازنده مولیبدوپترین است. مولیبدوپترین برای عملکرد چهار آنزیم در بدن مورد نیاز است. آنزیم ها ی این ماده معدنی در پردازش اسید آمینه های گوگرد دار و مواد ژنتیکی مانند DNA، تجزیه داروها و مواد سمی نقش دارند.

بور Boron

 بور، فعالیت بسیاری از آنزیم های متابولیک، متابولیسم مواد مغذی از جمله کلسیم، منیزیم و ویتامین D را تحت تاثیر قرار می دهد. شواهد بدست آمده از مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود بور دو اندام عمده مغز و استخوان را تحت تاثیر قرار می دهد. بور ممکن است نقش شبه استروژنی روی استخوان داشته باشد. علاوه بر ترکیبات مذکور این محصول حاوی ترکیب نیکل به علت نقش در عملکرد آنزیم ها، وانادیوم به دلیل نقش در تقویت اثر انسولین، کلر، فسفر و پتاسیم نیز می باشد.

کلسیم Calcium

 کلسیم فراوان ترین ماده معدنی بدن بوده و عنصر اصلی تشکیل دهنده استخوان است. در صورتی که مقدار مناسبی کلسیم از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنید استفاده از مکمل های کلسیم می تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از کمبود این ماده معدنی باشد.نیاز روزانه به کلسیم در افراد بزرگسال 1000 میلی گرم است.

وانادیوم Vanadium

 یک ملح معدنی ضروری با خاصیت آنتی دیابتیک می باشد.وانادیوم حساسیت سلولها به انسولین را افزایش می دهد و به همین دلیل وانادیوم در تقویت اثر انسولین مؤثر است.میزان نیاز روزانه هر فرد به وانادیوم 15 میکروگرم می باشد. این محصول به دلیل وجود 18 میلی گرم از ترکیب آهن، بیشتر مناسب بانوان و آقایان ورزشکار یا افراد دچار کم خونی می باشد.

keyboard_arrow_up