Bronson Vitamin D3 2000 IU

 ویتامین D محلول در چربی بوده و به نام ویتامین نور خورشید نیز شناخته می شود. زیرا مواجهه متوسط با نور خورشید از طریق تابش اشعه ماورا بنفش به پوست، کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند.

 ویتامین D برونسون 2000 واحدی محصول شرکت گیتی سلامت آریا در افزایش جذب کلسیم و فسفر،حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها،تقویت سیستم ایمنی  پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کننده می باشد.

 ویتامین D در جذب کلسیم از غذاهای مصرفی به روده ها کمک می کند،دریافت مقدار کافی از مواد مغذی نقش مهمی در قوی و متراکم نگه داشتن استخوان ها دارد همچنین ویتامین D می تواند به تقویت عضلات نیز کمک کند. بسیاری از بافت ها و اندام های بدن گیرنده های ویتامین D دارند، وجود این گیرنده ها بیانگر دیگر نقش های مهم ویتامین D علاوه بر حفظ سلامت استخوان هاست.

 ویتامین D در مکانیسم های مختلف در واکنش های متفاوت در بدن نقش ایفا می کند و یکی از نقش های آن ساختمان ماده سفید مغز است که در کمبود ویتامین D تأثیر دارد که این کمبود باعث می شود پروتئینی که در ساختمان ماده سفید شکل می گیرد و باعث استحکام آن می شود، در ناقص شدن ماده سفید تأثیر بگذارد و زمینه را برای ابتلا به بیماری MS فراهم کند. همچنین بیماران MS نسبت به افراد عادی دارای سطح استروژن پائین تر ویتامین Dهستند به همین دلیل ویتامینD به عنوان یک عامل شناخته می شود که حتی به عنوان درمان جلوگیری از ابتلا به بیماری MS توصیه می شود.

 دلایل بیولوژیکی فراوانی برای وجود نقش احتمالی ویتامین D در توسعه و عملکرد مغزی وجود دارد. بعضی از گیرنده‌های مغز، گیرنده‌های ویتامین D هستند، به این معنی که ویتامین D به نوعی در مغز عمل می‌کند. این گیرنده‌ها در مناطقی از مغز یافت می‌شوند که با افسردگی ارتباط دارند به همین دلیل ویتامین D با افسردگی و سایر مشکلات روحی روانی ارتباط دارد.

 ویتامین D  روی میزان مواد شیمیایی موسوم به مونوآمین‌ها نظیر سروتونین و نحوه کار آنها در مغز تاثیر می‌گذارد. بسیاری از داروهای ضد افسردگی با افزایش میزان مونوآمین ها در مغز کار می‌کنند. بنابراین ویتامین D میزان مونوآمین‌ها را افزایش داده و به همین طریق به درمان افسردگی کمک می‌کند.

نقش ویتامین D در درمان دیابت

 ویتامین D در هر نوع دیابت اهمیت بسزایی دارد. ویتامین D با چند مکانیسم، ترشح انسولین را در سطح نرمال نگه می دارد. گیرنده ویتامین D، با سطح کلسیم در حد نرمال که برای عملکرد سلول های بتای لوزالمعده لازم است، در کنترل تبدیل ژن انسولین و تولید نرمال انسولین نقش دارد.

نقش ویتامین D در نارسایی قلبی و عروقی

 پس از حمله قلبی، ویتامین D می تواند از بافت های قلب محافظت کند و از نارسایی قلبی جلوگیری کند. ویتامین D از بروز بیش از حد و ضخیم شدن بافت های قلب پس از حمله قلبی جلوگیری می کند.

نقش ویتامین D در درمان سرطان

 ویتامین D عامل شروع کننده شکل گیری هورمون کلسیتریول (Calcitriol)استروئید است. کلسیتریول نقش مهمی در پیشگیری از رشد سرطان در بدن دارد. این هورمون خواصی مانند جلوگیری از رشد سلول های سرطانی از طریق شروع آپوپتوز، تمایز سلولی و فرآیندهای ضد التهابی و ضد تکثیر را از خود نشان داده است.

نقش ویتامین D در درمان چاقی

 کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند یکی از عوامل چاق کننده باشد. وجود مقدار کافی از ویتامین D در خون باعث کندی ذخیره چربی توسط سلول‌ها می‌شود. اما در صورتی که مقدار ویتامین D کم باشد، سطح هورمون پاراتیروئید و کلسترول افزایش می‌یابد، در نتیجه چربی‌ها در بدن ذخیره می‌شوند.

keyboard_arrow_up