Bronson Vitamin B12

 ویتامین B12 همانند ویتامین های دیگر گروه B محلول در آب است. این موضوع بدین معنی است که این ویتامین در آب حل می شود و به درون شریان های خونی روانه می شود. بدن انسان می تواند این ویتامین را برای حداکثر 4 سال ذخیره کند. مقدار اضافی ویتامین B12 از طریق ادرار دفع می شود. ویتامین  B12 بزرگترین و پیچیده ترین ساختار را در بین ویتامین ها دارد. این ویتامین بصورت طبیعی درمحصولات گوشتی یافت می شود و تنها تولید صنعتی آن از طریق سنتز تخمیر باکتریایی انجام می شود.

 ویتامین B12 برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی بدن کمک می کند. همچنین دُز موجود در این مکمل در افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، افراد گیاه خوار و افرادی که به هر دلیل دچار کمبود این ویتامین هستند مؤثر است.

 ویتامین B12 یا کوبالامین یک ویتامین حساس و مهم برای بدن است که در تولید یاخته های بدن نقش دارد و وظیفه آن همانند اسید فولیک، شرکت درهمانند سازی ژن های هسته سلول می باشد. تکثیر سلول ها در بافت عصبی (تولید رشته های عصبی این بافت) و دستگاه گوارش و مغز استخوان به خاطر حضور این ویتامین می باشد.این ویتامین در تولید سلول های قرمز خون نقش داشته و برای ساخت و تثبیت DNA کمک کننده است.

 عملکرد بدن انسان میلیون ها سلول قرمز را در هر دقیقه تولید می کند.این سلول ها بدون ویتامین B12 تکثیر نمی شوند. تولید سلول های قرمز خون در صورت کمبود ویتامین B12  کاهش می یابد. آنمی یا همان کم خونی زمانی اتفاق می افتد که سلول های قرمز خون کاهش یابد.

این ویتامین به رشد کودکان کمک می کند و باعث افزایش نیروی بدن می شود.

ویتامین B12 به پیشگیری و درمان کم خونی کمک می کند. به طور کلی ساخت و بازسازی سلول های قرمز خون نیاز حتمی به ویتامین B12 دارد.

تقویت قلب از مهمترین خواص ویتامین B12 در بدن انسان است.

در درمان نازایی، آسم، سردردهای میگرنی و افسردگی مؤثر است.

 ویتامین B12 به همراه اسید فولیک نقش بسزایی در تشکیل لوله عصبی جنین و پیشگیری از نقایص مادرزادی دارد.

 باعث افزایش تراکم استخوانی و پیشگیری از شکستگی استخوان و پوکی استخوان می شود.

 ویتامین B12 برای سلامت اعصاب موثر است و مصرف مقادیر کافی آن درتقویت حافظه، تعادل و تمرکز موثر می باشد.

 کمک به جذب بهتر چربی ها، پروتئین ها و مواد نشاسته ای از خواص ویتامین B12 است. این ویتامین برای تولید DNA و RNA ضروری است و در  عملکرد  برخی آنزیم های خاص که موجب سوخت و ساز کربوهیدرات و کنترل چربی می شود، نقش دارد.

 یکی از مهمترین فواید ویتامین B12 توانایی آن در تسریع فعالیت های متابولیک و بالا بردن سطح انرژی افراد است. بهبود بیماریهای خونی و صدمات مغزی از فواید ویتامین B12 در درمان بیماری ها است.

 تیروئید برای حفظ عملکرد صحیح خود در بدن نیاز به ویتامین B12 دارد (کمک به درمان کم کاری تیروئید)

 ویتامین B12 باعث تولید سلول های قرمز خون می شود و در نتیجه از پایین آمدن فشار خون جلوگیری می کند.

ناباروری و سقط جنین

 یکی از علائم کمبود ویتامین B12 ناباروری و همچنین سقط های جنین مکرر است. محققان می گویند که کمبود ویتامین B12 باعث تغییراتی در تخمک گذاری زنان میشود.

مشکلات حافظه

 سطح پایین ویتامین B12 در بدن شما می تواند ابتلا به بیماری زوال عقل را بالا ببرد. ممکن است کارهایی غیر معمول انجام دهید مثلا کلید هایتان را در یخچال قرار داده یا بسیاری از مسائل پیش پا افتاده روزمره را فراموش کنید.

سرگیجه

 احساس سرگیجه از دیگر نشانه های علائم کمبود ویتامین B12 است. زمانی که ویتامین B12 به میزان کافی در بدن نباشد کاهش اکسیژن در اندام ها را شاهد خواهیم بود. کمبود اکسیژن نیز می تواند سرگیجه، خستگی و احساس کسالت را به همراه داشته باشد.

کاهش کیفیت پوست

 کمبود ویتامین ها به خصوص علائم کمبود ویتامین B12 مشکلات بسیاری را برای پوست به وجود خواهند آورد. در صورتی که صورت شما رنگ شادابی نداشت به علائم کمبود ویتامین B12 شک کنید.

اضطراب

 کمبود این ویتامین می تواند اضطراب و احتمالا ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. این ویتامین در سنتز مواد شیمیایی مغز دخیل است که به تنظیم خلق و خوی انسان بسیار کمک می کند.

دوبینی

 سطوح پایین ویتامین B12 در طول زمان آسیب هایی جدی بر بینایی خواهد داشت. دو بینی یا تار دیدن یا حتی حساسیت به نور که در گذشت زمان از دست دادن بینایی را به همراه دارد از عوارض کمبود ویتامین B12 است.

 بعضی از منابع غنی ویتامین B12 :

انواع ماهی ها

گوشت قرمز

گوشت ماکیان و تخم مرغ

محصولات لبنی همچون شیر، ماست و غلات و حبوبات غنی شده با این ویتامین

keyboard_arrow_up