Santhex CLA 1500

 اسید لینولئیک کونژوگه (Conjugated Linoleic Acid) : CLA رایج ترین اسید چرب امگا 6 از نوع غیر اشباع است که دارای پیوند های دوگانه کونژوگه می باشد. CLA در گوشت، لبنیات و روغن های گیاهی به وفور یافت می شود. بیشتر تحقیقات دوز 6-3 گرم از CLA را بررسی کردند، تصور می شود حداقل دوز مورد نیاز این اسید چرب برای کاهش وزن 3 گرم در روز باشد و حداکثر دوز ایمن و بدون عوارض آن 6 گرم در روز گزارش شده است.

 میزان سی ال ای موجود در این مکمل به ازای هر سافت ژل 1500 میلی گرم می باشد. سافت ژل 60 عددی سی ال ای 1500 میلی گرمی سنتکس محصول شرکت گیتی سلامت آریا به افزایش متابولیسم چربی، کاهش درصد چربی بدن و کاهش وزن در ورزشکاران کمک می کند.

 به طور کلی CLA در کاهش چربی بدن و افزایش سرعت متابولیسم نقش دارد. این ترکیب، متابولیسم پایه یا Basal metabolic rate:(BMR) حداقل انرژی که بدن جهت فعالیت حیاتی به آن نیاز دارد را افزایش می دهد و به تبع آن مصرف انرژی نیز بالا می رود. CLA با افزایش سرعت متابولیسم مقدار بافت چربی در بدن را تنظیم می کند و در کاهش درصد چربی بدن نقش دارد.

 با وجود این که درصد چربی بدن کاهش می یابد اما ممکن است کاهش کلی در وزن بدن مشاهده نشود زیرا این ترکیب به طور قابل توجهی موجب رشد حجم عضله شده و نسبت حجم عضله بر بافت چربی را افزایش می دهد. نحوه عملکرد CLA در متابولیسم عضلات کاملاً مشخص نیست اما تصور می شود این تأثیرات تا حدی ناشی از تغییرات فیزیولوژیکی در ویژگی ها عضله اسکلتی (نظیر تغییر شکل فیبر (تار) عضلانی) یا تغییر در مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی در متابولیسم عضله یا انرژی باشد.

 این اسید چرب دارای فواید گوناگونی بر روی سلامتی است و یک مکمل محبوب برای کاهش وزن به حساب می آید. CLA   در بدنسازان به منظور کاهش بافت چربی و در عموم افراد برای کاهش وزن استفاده می شود. محققان دریافتند که این ترکیب می تواند در چربی سوزی، تحریک لیپولیز (تجزیه لیپید) و مهار لیپوژنز (تولید چربی) مؤثر باشد.

keyboard_arrow_up