Bronson Biotin Mega Bit 5000 MCG

 ویتامین H  که بیشتر با نام بیوتین شناخته می‌شود، بخشی از گروه ویتامین‌های B کمپلکس است. تمام ویتامین‌های B  به بدن کمک می‌کنند تا غذا (کربوهیدرات‌ها) را به سوخت (گلوکز) تبدیل کنند که برای تولید انرژی استفاده می‌شود. این ویتامین‌های B  که اغلب به عنوان ویتامین‌های B  کمپلکس شناخته می‌شوند، به سوخت و ساز چربی و پروتئین نیز کمک می‌کنند. ویتامین‌های B کمپلکس برای سلامت پوست، مو، چشم و کبد لازم هستند.

 آن‌ها همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می‌کنند. بیوتین همچنین یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است، زیرا برای رشد جنین مهم است. بیشتر مردم بیوتین مورد نیاز خود را از طریق خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت می‌کنند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که دریافت بیوتین بیشتر می‌تواند قند خون شما را تنظیم، مو، پوست و ناخنهای سالم را تقویت و به مادران باردار کمک کند تا بچه‌های سالمتری داشته باشند.

 این ویتامین مانند همه ویتامین‌های B  محلول در آب است، با این حال، باکتری‌های روده می‌توانند بیوتین بسازند. اگر شما هم نمی دانید بیوتین چیست و چه کاربردی دارد باید بگوییم بیوتین که به عنوان ویتامین H یا B7 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب بوده که به سوخت و ساز چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین در بدن کمک میکند.

 بهترین زمان مصرف قرص بیوتین هنگام روز و صبح‌ها است؛ چون ویتامین B  جزو ویتامین‌های انرژی زاست و مصرف آن در عصر یا اواخر روز می‌تواند خواب شبانه را مختل کند. مصرف روزانه ویتامین های محلول در آب بدلیل عدم ذخیره آن در بدن ضروری است. بنابراین مصرف بیوتین می‌تواند کمک کننده باشد.

 کپسول بیوتین مگابیت 5000 میکروگرم برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا می باشد. هر کپسول از این محصول معادل 5000 میکروگرم بیوتین دارد.

بدن برای متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین به بیوتین نیاز دارد. بیوتین یک کوآنزیم است.این بدان معناست که به عنوان یک ترکیب حمایت کننده برای آنزیم‌های کربوکسیلاز عمل می‌کند. این آنزیم‌ها در موارد زیر نقش دارند:

سنتز یا ایجاد اسیدهای چرب

سنتز اسیدهای آمینه ایزولوسین یا تولید گلوکز

از جمله خواص بیوتین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمک به نوروپاتی محیطی

نوروپاتی محیطی آسیب عصبی در پا، دست، ساق پا یا بازو است. بی حسی، گزگز، سوزش یا احساس عجیب، درد، ضعف عضلانی و مشکل در راه رفتن برخی از علائم هستند. گزارش‌هایی وجود دارد که مکمل‌های بیوتین علائم نوروپاتی محیطی را برای برخی از افرادی که به دلیل دیابت یا دیالیز مداوم برای نارسایی کلیه دچار این بیماری شده‌اند، بهبود می‌بخشد.

کمک به سلامت مغز و اعصاب

بیوتین برای فعالیت پیرووات کربوکسیلاز ضروری است. بنابراین، سطوح بالایی از پیروات و آسپارتات ممکن است ایجاد شود و این می‌تواند بر اعصاب تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل، بیوتین به کاهش آسیب عصبی در افرادی که دیابت دارند یا برای بیماران کلیوی که تحت دیالیز هستند، موثر است.

کاهش گلوکز خون

بیوتین ممکن است ترشح انسولین از لوزالمعده را تحریک کند و متعاقباً گلوکز خون را کاهش دهد.

کمک به درمان MS

مولتیپل اسکلروز یا ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن پوشش محافظ رشته های عصبی در مغز،نخاع و چشم آسیب میبیند. این پوشش محافظ ،میلین نام دارد و بیوتین نقش مهمی در تولید آن برعهده دارد. MS یک بیماری خودایمنی بوده که بر سیستم عصبی تأثیر گذاشته و منجر به ضعف عضلانی و طیف وسیعی از مشکلات دیگر می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که دوز بالای بیوتین ممکن است به بهبود علائم در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس  (Multiple sclerosis) (MS)کمک کند.

کمک به درمان درماتیت سبورئیک

نوزادانی که بیوتین کافی ندارند اغلب دچار این بیماری شده و دچار بدن پوسته پوسته می‌شوند. با این حال، هیچ مطالعه‌ای نشان نداده که مکمل‌های بیوتین – که در شیر خشک یا شیر مادر داده می‌شود – به طور موثر درماتیت سبورئیک را درمان می‌کند.

کمک به بیماران گانگلیون

این بیماری، یک اختلال نادر و ارثی است و بر بخشی از سیستم عصبی که حرکت را کنترل می‌کند، تأثیر می‌گذارد. این قضیه می‌تواند منجر به کشش غیرارادی عضلات، سفتی عضلات، ضعف عضلانی و سایر مشکلات شود.  به نظر می‌رسد این وضعیت به درمان با تیامین و قرص بیوتین پاسخ می‌دهد.

کمک به کاهش وزن

B7 یک ویتامین مورد نیاز و محلول در آب است که به سوخت و ساز مواد غذایی و همچنین تعیین ژن‌های بیان کننده سلول کمک می‌کند. آنزیم‌هایی که به ساخت و تولید چربی، گلوکز و تجزیه آمینواسیدها کمک می‌کنند به B7  نیاز دارند. دوز بالای B7  برای افرادی مناسب است که سطح تری گلیسرید، قندخون و انسولین آنها بالاست.

کمک به افراد مبتلا به کرون

افرادی که بیماری‌هایی مانند کرون دارند که جذب مواد مغذی را سخت می‌کند، بیشتر احتمال دارد کمبود بیوتین داشته باشد.

زنان باردار تقریباً نیمی از زنان دارای کمبود خفیف بیوتین هستند که می‌تواند منجر به رشد غیر معمول در جنین شود.

کمک به دیالیزی‌ها

افرادی که دیالیز کلیه دریافت می‌کنند ممکن است سطوح پایین بیوتین داشته باشند و ممکن است به قرص بیوتین نیاز داشته باشند.

کمک به سیگاری‌ها

افرادی که سیگار می‌کشند ممکن است سطح بیوتین پایینی داشته باشند و ممکن است به مکمل بیوتین نیاز داشته باشند.

کمک به سلامت مو، پوست و ناخن

کراتین پروتئینی است که به وفور در مو، پوست و ناخن ها یافت می شود. بیوتین در کاتابولیسم اسیدهای آمینه کمک می کند، و باعث تجزیه ­ی مولکول ها به منظور شکل گیری پروتئین های جدید می شود. یکی از این پروتئین هایی که در نتیجه این متابولیسم تولید می­ شود کراتین است. این بدان معنی است که بیوتین نقش غیرمستقیمی در سلامت مو، پوست و ناخن دارد و در حالی که شواهد مستقیم زیادی برای تایید این امر وجود ندارد، اما دلیلی وجود دارد که دانشمندان معتقدند بیوتین نقش عمده ای در سلامت مو دارد. هنگامی که تشخیص داده می­شود فردی دچار کمبود بیوتین است، معمولا با بقیه افراد دچار این کمبود علائم مشترکی دارد. یکی از این موارد که قابل توجه است نازک شدن مو است.

کمک به کاهش قندخون در افراد دیابتی

دیابت نوع 2 یک بیماری متابولیک است که با بالارفتن سطح قندخون و نقص عملکرد انسولین شناخته می شود. کمبود بیوتین می تواند در فرایند تنظیم قندخون یا گلوکز تداخل ایجاد کند. برخی شواهد نشان می دهند که سطح بیوتین ممکن است در افراد دیابتی کمتر باشد. مطالعات روی حیوانات نشان داده است که مکمل های حاوی بیوتین و پیکولینات کروم می تواند از مقاومت انسولین پیشگیری کند.

همچنین محققان نحوه تأثیر مکمل بیوتین را بر سطح قندخون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، مورد مطالعه قرار داده اند. نتایج این مطالعات، متفاوت بوده است اما برخی از آنها نشان داده اند که مصرف بیوتین و پیکولینات کروم می تواند به درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

 کمبود بیوتین در انسان نادر است، زیرا بیوتین به طور گسترده در غذاها موجود است و باکتری‌های “خوب” روده معمولاً می‌توانند بیش از نیاز بدن بیوتین سنتز کنند. کسانی که اغلب از تخم مرغ خام در دستور‌العمل‌های سس مایونز، سس سزار یا تخم مرغ لذت می‌برند، ممکن است بخواهند در این مورد تجدید نظر کنند. پروتئین موجود در تخم مرغ خام به نام آویدین می‌تواند به بیوتین متصل شود و از جذب آن جلوگیری کند و بدن را دچار  کمبود بیوتین کند. تخم مرغ پخته شده مشکلی ندارد، زیرا آویدین با حرارت دادن تجزیه می‌شود.

 نشانه‌های کمبود بیوتین عبارتند از:

ریزش مو یا آلوپسی بثورات

پوسته پوسته شدن و قرمزی در اطراف چشم‌ها، بینی، دهان و اندام تناسلی

افسردگی، بی حالی، توهمات بی حسی و گزگز دست ها و پاها

از دست دادن کنترل حرکات بدن که به عنوان آتاکسی شناخته می شود

نازک شدن موها

ناخن های شکننده

تشنج

عملکرد سیستم ایمنی ضعیف

افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و قارچی

کمبود بیوتین به احتمال زیاد در موارد زیر ایجاد می‌شود:

افرادی که در دوران بارداری تغذیه طولانی مدت داخل وریدی دریافت کرده اند.

نوزادانی که شیر مادر را با مقادیر کم بیوتین مصرف می‌کنند.

افراد با جذب ضعیف بیوتین به دلیل بیماری التهابی روده یا سایر اختلالات دستگاه گوارش

افرادی که سیگار می‌کشند.

keyboard_arrow_up