Bronson Vitamin B1+B6+B12

ویتامین‌های گروه B انواع مختلفی دارند و وجود آن‌ها در بدن الزامی است. ویتامین‌های گروه B نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش متابولیسم بدن، رشد و تقسیم سلول‌ها ایفا می‌کنند. تأمین ویتامین B مورد نیاز بدن به شما این امکان را می‌دهد که سیستم ایمنی بهتری داشته باشید و سلامت پوست، مو، ناخن و ماهیچه‌های خود را حفظ کنید. این ویتامین‌ها به طور مساوی در مکمل‌های ویتامین B وجود دارند و مصرف آن‌ها به شما کمک می‌کند که به خواسته خود برسید. پس اگر می‌خواهید استرس و افسردگی خود را کاهش داده و سلامت پوست و اعصاب خود را حفظ کنید، استفاده از مکمل‌های ویتامین B امری اجتناب‌ناپذیر است.

ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که ارگانهای بدن به عنوان منبع انرژی به آنها نیاز ندارد، بلکه برای سایر عملکردهای حیاتی در بدن به وجود آنها نیازمند است. سیستم سوخت‌وساز یا متابولیسم نمی‌تواند آنها را سنتز کند تا نیازهای خود را برآورده سازد. بنابراین ویتامین‌ها باید بهمراه غذا و یا با مصرف مکمل ها خورده شوند و از این جهت مواد ضروری به حساب می‌آیند.

قرص B1+B6+B12 برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا، حاوی 100 میلی گرم ویتامین B1 و 100 میلی گرم ویتامین B6  و 200 میکروگرم ویتامین B12 می باشد.این محصول در بهبود متابولیسم، رشد و عملکرد سلول ها، سلامت سیستم عصبی، تقویت سیستم گوارش و حتی کنترل ریزش مو موثر است . همچنین در کنترل و کاهش دردهای بیماری های نوروپاتیک مانند بیماران دیابتی، سالمندان، افراد سیگاری و افراد با صدمات فیزیکی ناشی از ورزش یا تصادفات نقش به سزایی دارد.

ویتامینB1  (تیامین) یک ویتامین محلول در آب است و به ویژه برای متابولیسم یا سوخت‌وساز انرژی مهم است و به عنوان یک کوآنزیم در تولید انرژی از کربوهیدرات‌ها عمل می‌کند. علاوه بر این، در متابولیسم اسیدهای آمینه (پروتئین‌ها) نقش دارد و برای سیستم عصبی نیز مهم است. ویتامین B1، حفظ بافت عصب و عضله قلب و همچنین رشد را تضمین می‌کند. به گرما و اکسیژن حساس است که به راحتی می‌تواند آن را از بین ببرد. ویتامین B1 ، جریان خون را به موها تزریق کرده و تمام مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز برای رشد قوی و درخشندگی موها را فراهم می‌کند.

ویتامین B6 یا پیریدوکسین یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می‌شود. پیریدوکسال ۵ فسفات (PLP) شکل کوآنزیم فعال و رایج‌ترین اندازه گیری سطح B6 خون در بدن است. PLP کوآنزیمی است که به بیش از ۱۰۰ آنزیم برای انجام عملکردهای مختلف از جمله تجزیه پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها کمک می‌کند.  در حفظ سطوح طبیعی هموسیستئین کارایی دارد و از عملکرد سیستم ایمنی و سلامت مغز نیز حمایت می‌کند.

ویتامین B6 به دلیل نقشی که در متابولیسم پروتئین دارد، از رشد موی سالم حمایت می‌کند. ویتامین B6 همچنین تضمین می‌کند که سلول‌های مو به آمینو اسیدهای مورد نیاز برای ساخت پروتئین مو دسترسی داشته باشند.

یک ویتامین ضروری است که باید از غذا دریافت شود. ویتامین  B12 به طور طبیعی در محصولات حیوانی مانند گوشت و شیر یافت می‌شود. در تعدادی از فرآیندهای ضروری در بدن مانند رشد سلول‌های خونی یا تشکیل اعصاب نقش دارد.

این ویتامین یک مولکول بسیار پیچیده دارد و عمدتاً در کبد و ماهیچه ها ذخیره می‌شود و از این رو ویتامین حیاتی و ضروری بدن است که به عملکرد جسمی و ذهنی کمک می‌کند. B12 با کمک به تولید گلبول‌های قرمزِ غنی از اکسیژن، فولیکول‌ های مو را تغذیه کرده و در رشد مو موثر است.

مقدار مجاز ویتامین B1:

افراد بالای 4 سال 2/1 میلی گرم ، بانوان باردار و شیرده 4/1 میلی گرم

مقدار مجاز ویتامین B6:

افراد بالای 4 سال 7/1 میلی گرم ، بانوان باردار و شیرده 2 میلی گرم

مقدار مجاز ویتامینB12:

افراد بالای 4 سال 4/2 میکرو گرم ، بانوان باردار و شیرده 8/2 میکروگرم

keyboard_arrow_up