Life’s DHA 200 MG

 دوکوزاهگزانوئیک اسید DHA یکی از مهم ترین اسیدهای چرب امگا 3 است و مانند بسیاری از اسیدهای چرب امگا 3، با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. مقادیر کافی از DHA  ارتباط بین سلولی را آسان تر، سریعتر و کارآمد ترمیکند.

 DHA موجود در فرمول برونسون، روغنی از ریزجلبک Schizochytrium sp است، که به تازگی بعنوان فراورده (غذا) جدید مورد تایید اروپا قرارگرفته است. این ریزجلبک ها قادر به تولید روغنی غنی از دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند که یک اسید چرب غیراشباع با زنجیره بلند در سری امگا 3 است.

ماکولا شبکیه چشم یا لکه زرد چیست؟

 ماکولا قسمتی از شبکیه چشم است که این قسمتِ حساس به نور، وظیفه دید مستقیم و واضح دیدن را بر عهده دارد. DHA برای ماکولا بسیار مفید است. ماکولا در قسمت مرکزی شبکیه چشم قرار دارد و به ما امکان مشاهده جزئیات دقیق و سایه های مختلف رنگ را میدهد.

بیماری ماکولا شبکیه چشم  (AMD) یا تخریب لکه زرد شبکیه چشم چیست؟

AMD یا (AGE-RELATED MACULAR DEGENERATION)

 به این صورت است که در آن جزئیات به خوبی دیده نمیشود و یا فرد برای دیدن موارد نزدیک و دور با مشکل روبه رو میشود یا دید مرکزی مشکل پیدا میکند به عنوان مثال: وقتی به ساعت نگاه میکند شماره ها را میبیند اما عقربه ها را نمیبیند.

 سافت ژل DHA برونسون محصول شرکت گیتی سلامت آریا منبع سرشاری از اسید چرب بلند زنجیره غیر اشباع DHA بوده که به سلامت چشم،قلب_عروق ،کاهش کلسترول و سلامت سیستم عصبی کمک می کند.

شبکیه چشم شامل تعداد زیادی گیرنده DHA  است بنابراین به طور قابل توجهی این قسمت تحت تاثیر کمبود DHA قرار میگیرد. غشای سلولی شبکیه حاوی مقادیر زیادی از DHA است.

DHA علاوه برکمک به تشکیل سلول های چشم ازخاصیت ضد التهابی برخوردار است.

DHA برای عارضه خشکی چشم مفید بوده و به تولید اشک بیشتر کمک میکند، فقدان اشک موجب خشکی، ناراحتی و تاری دید موقتی میشود.

DHA همچنان نقش کلیدی در سلامت چشم در میانسالی و پیری دارد و در شرایطی که با توجه به استفاده روزمره از محیط های مدرن و تکنولوژی های پیشرفته این افراد در معرض آسیب بالاتری قرار دارند، این مورد اهمیت بیشتری پیدا می کند. در شبکیه چشم، DHA فعالیت میتوکندری را افزایش می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد آپوپتوز (جلوگیری از مرگ سلولی) و ضد رگ زایی است.

DHA یکی از اجزای اصلی لیپیدی غشاهای گیرنده نوری است که نقش مهمی در حفظ یکپارچگی ساختاری و عملکردی آنها دارد. از آنجایی که نوسازی مداوم غشاهای شبکیه نیاز به تأمین مداوم اسیدهای چرب امگا 3 توسط سلول‌های شبکیه دارد، رژیم‌های غذایی غنی از DHA حتی ممکن است عملکرد شبکیه را بهبود بخشند، مخصوصا در مواردی که آسیب قبلا رخ داده است.

حفظ سطوح بالای DHA در بدن ما ممکن است اثرات مفیدی بر حفظ فشار داخل چشمی و کاهش خطر گلوکوم داشته باشد و می‌تواند به بازسازی عصب و بهبود زخمِ پس از آسیب چشم در حالتی از مدل‌های حیوانی کمک کند. همچنین نقش بسیار مهمی در لایه های جلوی چشم و مدیریت پدیده ای به نام خشکی چشم دارد.

DHA برای عارضه خشکی چشم مفید بوده و به تولید اشک بیشتر کمک میکند. فقدان اشک موجب خشکی، ناراحتی و تاری دید موقتی میشود. مکمل DHA برای ماکولا که در ناحیه مرکزی شبکیه قراردارد بسیار مفید می باشد و به ما امکان می دهد جزئیات ریز و سایه های مختلف رنگ را ببینیم. شبکیه مرکزی همچنین حاوی تعداد زیادی گیرنده DHA  است، بنابراین به طور قابل توجهی تحت تأثیر کمبود DHA  قرار می گیرد. نورون ها برای نگهداری و ترمیم به DHA  نیاز دارند و آن را به ضروری ترین اسید چرب برای تقویت بینایی سالم تبدیل می کنند.

کمک به بهبود سلامت چشم

کمک به بهبود علائم ADHL در کودکان(بیش فعالی کودکان)

کمک به سلامت مغز

کمک به سلامت قلب و عروق

کاهش فشار خون و کمک به گردش خون

کمک به اختلال کم توجهی و بیش فعالی

کمک به زنان باردار و مادران شیرده

ضدالتهاب

کمک به رشد و ساختار بصری در کودک

کمک به ریکاوری عضلات بعد از ورزش

keyboard_arrow_up