Bronson Gentle Iron With Vitamin C

 آهن یک ماده معدنی ضروری است که مهم ترین نقش آن شرکت در ساختار هموگلوبین گلبول های قرمز خون است. در واقع هموگلوبین، پروتئینی حاوی آهن است که در ساختار گلبول های قرمز خون حضور دارد و اکسیژن را از ریه ها به اندام ها و بافت های مختلف بدن می رساند.

 وجود این ماده معدنی در روند طبیعی رشد بدن، تولید انرژی، رشد عصبی، عملکرد سلولی و ساخت برخی هورمون ها ضروری است. مقدار مورد نیاز آهن در سنین مختلف، متفاوت است و در دوره های مختلف زندگی مانند دوران جنینی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، بارداری اهمیت خاصی دارد و کمبود آن گاهی موجب ایجاد مشکلات جبران ناپذیری می شود. این ماده معدنی به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد و از طریق مکمل ها نیز می توان آهن را دریافت کرد.

 آهن غذایی به دو شکل وجود دارد: آهن غیر هِم (که عموماً در مواد غذایی گیاهی مانند غلات، حبوبات، سبزیجات و میوه جات وجود دارد) و آهن هِم (که در هموگلوبین و میوگلوبین موجود در گوشت قرمز، مرغ و ماهی موجود است). جذب آهن هِم عموما 25 درصد و آهن غیر هِم 5 درصد است. آهن موجود در مکمل ها عموماً از نوع غیر هِم بوده و در قالب انواع املاح متفاوت وجود دارد. نمک ها (املاح) مختلف آهن عبارتند از: فروس گلوکونات، فروس سولفات، فروس فومارات، آهن کربونیل، فروس سیترات، فریک سیترات، فریک سولفات و …

 به طور طبیعی حدود 15-10 درصد آهن مورد نیازدر مواد غذایی موجود و جذب می شود. بدن یک مکانیسم خود تنظیمی برای جذب آهن دارد، بدین صورت که اگر بدن نیاز بیشتری به آهن داشته باشد جذب آن افزایش یافته (جذب به 20 درصد می رسد) و در صورتی که نیاز کمتری به آهن داشته باشد جذب آن کاهش می یابد.

 قرص پیوسته رهش آهن و ویتامین C برونسون محصولی ازشرکت گیتی سلامت آریا می باشد.آهن موجود در این مکمل از نوع فروس فومارات است. این محصول در هر بسته حاوی 30 عدد قرص میباشد. هر قرص آن معادل 27 میلی گرم آهن المنتال و 100 میلی گرم ویتامین C دارد.

رنگ پریدگی پوست

خستگی زودرس

سرگیجه و سردرد

خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست و پاها

حالت تهوع

در کم خونی های شدید گود شدن روی ناخن هم مشاهده میشود.

 نداشتن آهن کافی در رژیم غذایی میتواند سطح انرژی بدن را کاهش دهد، همانطور که می دانید آهن، اکسیژن مورد نیاز را به عضلات و مغز حمل میکند و برای عمکرد ذهنی و فیزیکی ضروری است. کمبود سطح آهن منجر به کمبود تمرکز، افزایش تحریک پذیری و کاهش استقامت میشود.

 زنان: 

9 تا 13 ساله:8 میلی گرم

14تا 18 ساله:15 میلی گرم

19تا 50 ساله:18 میلی گرم

51 به بالا:8 میلی گرم

دوران بارداری:27 میلی گرم

 مردان:

9تا 13 ساله:8 میلی گرم

14 تا 18 ساله:11 میلی گرم

19 سال و بیشتر:8 میلی گرم

 کودکان:

یک الی سه ساله:7 میلی گرم

چهار الی هشت ساله:10 میلی گرم

keyboard_arrow_up